Yeni yayımlanan bir analize göre, elektrikli araçların maliyeti 10 yıldan daha kısa bir süre içinde geleneksel araçların maliyetinin altına düşebilir.
Araştırma şirketi Deloitte, batarya ile çalışan araçların ilk satın alma maliyetinin yüksek olmasını, bu araçların kullanımının artmasının önündeki en büyük engel olarak tanımlıyor. Ancak yapılan analizde 2022 yılında elektrikli araç maliyetinin geleneksel araç maliyetini yakalayacağı ifade edildi.
Geçtiğimiz yıl ilk kez 2 milyon adetten daha fazla satılan elektrikli araçların 2020’de 4 milyon adet satılması bekleniyor. 2025’te 12 milyona ulaşan satışların 2030’da ise 21 milyonu geçeceği tahmin ediliyor. Tesla, Polestar ve Volkswagen gibi şirketlerin, araç satın alma maliyeti ve müşterilerin kafasını kurcalayan diğer problemleri çözmek için yaptığı çalışmalar, satışların artmasına önayak olacak. Deloitte Küresel Otomotiv Tüketici Anketi’nde ABD vatandaşlarının yüzde 26’sının elektrikli araçlar ile ilgili en büyük sorununun yüksek satın alma maliyeti olduğu görülmüştü.
Birleşik Krallık’ta dönüşüm daha erken olabilir
Deloitte Birleşik Krallık Otomotiv Ortağı Michael Woodward “2018’de elektrikli araç satışları 2017’nin iki katına çıkarak ilk kez 2 milyon adedi aştı. Birleşik Krallık’ta dizel ve petrollü araç satın alma maliyeti önümüzdeki 5 yıl içinde elektrikli araçlarla eşit seviyeye gelecek. Mevcut hükumetin elektrikli araçlar ve teknolojik gelişmeler için yardımda bulunması ile bu noktaya 2021’de bile ulaşılabilir. Daha sonra elektrikli araç satın almanın önünde maliyet engeli olmayacak. Elektrikli araçlar tüm yeni müşteriler için gerçekçi bir seçenek haline gelecek.” diyor.
Ancak Deloitte 2030’a doğru, şirketlerin üretimi hızlandırmasıyla birlikte 14 milyon civarında araç üretileceğini ve arz fazlası olacağını öngörüyor. Elon Musk da Twitter’da “Çok fazla elektrikli araç girişimi var.” demiş ve bazı girişimlerin güçlerini birleştirmesini önermişti.